Vés al contingut

Les nous i les seves virtuts

febrer 5, 2012

La nou és un fruit sec. Es tracta d’una llavor que s’obté en la noguera comú. Té un alt valor nutritiu, ja que és ric en proteïnes, vitamines del grup B, oligoelements, olis, lecitina i àcids grassos omega 3 (poliinsaturats). Ajuda al nostre organisme a reduir el colesterol, entre molts beneficis que ens aporta. Les nous es poden consumir fresques o cuites, ja sigui en amanides, postres, etc.

Les nous tenen àcids grassos Omega 3, polifenols i antioxidants.

La fruita seca presenta nombrosos beneficis per a la salut. Un dels millors són les nous. No han de faltar en la dieta perquè t’ajuden a reduir el colesterol i augmentar la teva concentració i a prevenir moltes malalties.

Es mostren capaços d’evitar el càncer i d’alentir el seu creixement.

D’entre els fruits secs, les nous són potser les que més beneficis procuren al nostre organisme. Gràcies a aquests moltes virtuts, ja s’ha dit que són bones contra el càncer de mama o fins i tot per reduir el risc d’Alzheimer.

Múltiples beneficis

Les nous són un aliment complet que proporciona múltiples substàncies saludables a l’organisme.

Són aconsellables per:

Prevenir malalties cardiovasculars i degeneratives.

Reduir el colesterol.

Arteriosclerosi.

Són anticancerígenes.

Es recomanen per a la síndrome premenstrual i per a la menopausa.

Per a la pell deshidratada.

Prevenen els èczemes.

Bones per a la hipertensió arterial.

Les nous contenen àcids grassos Omega 3, gamma tocoferol (un tipus de vitamina E), polifenols i antioxidants, que actuen de forma sinèrgica.

Fruits secs

En parlar de fruits secs sempre es tendeix a pensar en les calories que contenen, el que moltes vegades impedeix veure tots els beneficis que presenten per a la salut. I un bon exemple d’això són les nous, que tenen unes 590 calories per cent grams. La xifra espanta, però no necessites ingerir diàriament aquesta quantitat per obtenir tots els beneficis. N’hi ha prou amb 20 o 30 grams, que equivalen a unes tres o quatre nous.

L’ideal és prendre-les a primera hora del matí, començant l’esmorzar amb elles perquè et puguin ajudar a baixar el nivell de colesterol i durant la resta del dia puguis cremar les seves calories. Però encara hi ha més avantatges, perquè aporten importants quantitats de proteïnes, vitamines del grup B, fibra, minerals i aminoàcids essencials com ara, olis en forma d’àcids grassos omega 3 o lecitina.

Unes propietats amb les que, a més de reduir el nivell de colesterol en sang, també notaràs que millora la circulació i la producció de glòbuls vermells. Igualment és beneficiosa per al sistema nerviós i l’activitat intel·lectual, ja que ajuda a millorar la concentració, i per prevenir l’osteoporosi pel seu contingut en calci.

A favor de les nous és important assenyalar que són antioxidants pel que així mateix ajuden a protegir l’organisme d’afeccions com el càncer, a part de ser beneficioses per combatre l’envelliment cel·lular i les malalties neurodegeneratives, sent unes excel·lents aliades contra l’Alzheimer pel seu contingut en antioxidants, en Omega 3 i en àcid alfa-linolènic. Cal tenir en compte que les últimes investigacions realitzades reflecteixen que ajuden a combatre l’estrès oxidatiu de les cèl·lules i la inflamació, que són factors que condueixen a la malaltia de l’Alzheimer.

Els avantatges encara són més grans si ets esportista. Llavors les nous són fonamentals, perquè ajuden a pal·liar la fatiga i el cansament físic. I, si estàs a dieta per aprimar, no tinguis por per les seves calories, perquè són molt saciants i t’ajudaran a no passar gana, encara que no has de superar les tres nous diàries en aquest cas. També són molt beneficioses per pal·liar la síndrome premenstrual i durant la menopausa.

Són un bon conjunt de raons perquè les incloguis en la teva dieta diària bé en l’esmorzar o bé com aperitiu al llarg del dia. A més, fes-les servir també a la cuina en nombrosos plats com amanides o salses.

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: